Nakladancija

Nič

Piše ponosno in pompozno: Prvi vinski vodič v angleščini – Slovenian Wine. Prvi zanesljivo ni. Niti v angleščini. In je komaj lahko vodič. Je amaterska, brezplačna, verjetno visoko nakladna zloženka, ki z motivom grozda, napadenega z oidijem, na naslovnici menda promovira vinorodno Slovenijo. V bistvu se ji krohota. Tudi z napovedano distribucijo na Slovenskem festivalu vin. Ne bom sarkastično zapisal, da si to stanje pač očitno zaslužimo. A imamo ga. Po moje bi bilo v tem primeru bolje imeti popolnoma nič.

Naslovnica. Snel iz prejetega e-sporočila.

Slovenija, od kod lepote tvoje … (izrez iz zgornje naslovnice).

17 komentarjev

  • @Močko
    “Podpišem” kar si zapisal – ker, na žalost, se ponovno kaže, da bi vrli vinarji lahko (preprečili), če bi zmogli :
    1.
    2.
    3.
    Pa spet niso.

  • @Ena moška tečka
    Sorry, te dni povsem preokupiran drugje …

    IYP so nam zgoraj pojasnili, da so imeli dobre namene. Ne vem, kdo in od kod so partnerji, katerim so glede na zapisano poslali … a preview of the guide … and none of them specifically commented on the cover photo …. Če so med njimi (tudi) vinarji, po moje niso potrebni globlji zaključki kot ŽALOSTNO. V splošnem pa: razlika med ubojem in umorom je, da je uboj nenameren, umor pa nameren. Skratka – ubiti je možno tudi z dobrimi nameni. Ali drugače: dobri nameni še niso zagotovilo za dober rezultat.

    Po drugi strani pa … vse to razmišljanje je lahko tudi le naš pogled. Morda pa je večini vseeno povsem razumljiva in opravičljiva promocija vina in vinarstva z nezrelim, bolnim grozdjem. Vseeno je če pacient shira, glavno da so nameni zdravilca dobri. Četudi celo pove, da tega sploh ne zna početi. Le pomagal bi rad (in verjetno malce zaslužil).

    Monografija Vipavska kot primer? Iz tujine nas kar precej kompetentni ljudje sprašujejo, koliko knjig so odkupile lokalne skupnosti in vinarji. Po njihovo veeeeeliko večino. Menda je knjiga namreč izjemen material za promocijo tega prostora. Menda. Po en izvod knjige smo promocijsko PODARILI vsaki občini, vsakemu županu. Z osebnim obiskom. Župan Mestne občine Nova Gorica je podarjeni izvod kmalu vrnil po pošti. Knjiga jih ne zanima.

    A saj bi verjel v tezo, da so dobri nameni povsem dovolj, če bi s tem potihnilo tudi (vinarsko) jamranje glede potrebe po generični promociji in še glede marsičesa drugega. Pa ne potihne.

    Upam, da nam ni treba pritrditi razmišljanju, da ni kriv ta čas, temveč da je to pač ta prostor. Ali z drugimi besedami, da nam ni pomoči … Da se zdaj ob tej kolobociji tisti vinarji, ki niso sodelovali v zgibanki škodoželjno ne hahaljajo onim, ki so.

    Avstrijce je v drugačno razmišljanje leta 1985 prisilila afera z dodajanjem dietilenglikola v nekatera vina. Bili so na dnu. Danes so, kjer so. Mi pa tudi.

  • Ala Močko, da ne boš (izpadel) samo kurjač in metalec prvega kamna.
    Kaj pa zdaj?
    “Nihče”, Aleš in nenazadnje IYP so nekaj razumnega povedali in zaključili?
    Ali se je bolje ne zameriti kateremu od objavljenih, ki pa , bojda, niso prav vsi vedeli, da bodo sploh objavljeni?

  • We sent the following email to your editorial staff over a week ago, and were waiting to receive an official reply before posting any comment here. However, since there has been so much interest in our guide (and cover photo), we feel it’s best not to wait any longer. Also, please note, that we have now ‘corrected’ the offending grapes on the cover…..

    Reply to RevijoVino, sent on 27 November 2012:

    Thanks for your email, as well as the PR you’ve given our guide (or at least the cover) on your website/blog – after all if we can’t laugh at ourselves when we make mistakes, then we have no sense of humour!

    I did however just want to clarify a couple of points:

    1) Yes, the cover photo is not the best, but as the guide is intended for foreign tourists, and not ‘wine experts’, and I honestly don’t think that a couple of infected grapes is that big of a deal at the end of the day – especially since we sent a preview of the guide to many or our partners before we went to print, and none of them specifically commented on the cover photo. That said, it is definitely a shame and a bit of bad luck that we didn’t choose another different photo, but we’ll be sure to learn from our mistake and make the necessary improvements for our next edition.

    2) As mentioned above, and was very directly written in the introduction to the guide itself, we at In Your Pocket (and myself specifically) are not in any way experts in wine, and the guide is intended to promote the vineyards and wine regions as destinations, and encourage both foreigners living in Ljubljana and short term visitors to the country to explore the country’s relatively unknown winemakers. This is why it is in English, and written from the perspective of tourism, non-experts. In fact, in all of the content included in the guide and on our website, we rarely ever actually discuss wine per se.

    3) Regarding the issue of being the ‘first English language wine guide’, this was not actually mentioned anywhere in the guide, but simply a mistranslation in the newsletter that got sent out by our office. It should have said something about being the first English language wine guide for tourists, as once again this is who it is intended for. I’ve heard great things about the guide that Mr Gorjanc produced (although even on the guide’s own website, I couldn’t find any mention of it being in English), but it is my understanding that it his is intended for wine professionals, rather than tourists interested in visiting the Slovene countryside. In short, no misrepresentation was intended, and this was an honest mistake in one newsletter.

    If you were interested we would love to have your help and/or cooperation in improving our guide in the future. This whole project was just a test to see if there would be enough interested to produce a full 52-page A5 booklet style guide in the spring. And despite the shortcomings with the cover photo, etc, the feedback has generally been quite positive. We think the IYP brand can provide a valuable platform for promoting the Slovenian wine industry as a tourist destination, especially to non-experts, who are just looking for a great day in the countryside.

    I’ve personally visited something like three dozen vineyards and wine producers around Slovenia over the past few years, and always find something special and interesting to write about them – even if I can’t speak as a wine expert. This is the whole reason we did the guide, so other can have the same experiences. Anyway, I hope that this helps clarify/explain some of the criticism you (and apparently many others) have about our guide, and I sincerely look forward to hearing back from you.

    Kind regards

  • …ampak : seštevek zaključkov Aleševega in Nihčetovega razmišljanja in pisanja povezan (tudi) z mojim vprašanjem kaže, da smo-so vsi ostali tukaj narobe in napačni, vključno z okoljem v katerem živijo, delajo, in, resnici na ljubo, okolje v katerem največ prodajo.
    Očitno vinarji že vedo, kaj in kako je prav. Ostali pa …

  • Pred sestimi leti sva z Robertom zastavila projekt Vinskega vodica, in ga letos zacasno ustavila. Dvakrat smo tudi financirali prevod in ga izdali v anglescini, vseh pet let pa vso logistiko, pripravo in izvedbo financirali sami. Pa nismo zalozniki, zgolj ljubitelji.
    Kljub precejsnjemu zanimanju javnosti, se je na koncu zadeva ustavila na banalnem razlogu: podpori vinarjev. V Vinskem vodicu so vinarji nastopali zastonj, a nisi imeli moznosti vpliva na ocene in opise. Zraven je prinesla se kriza in racun se ni vec izsel. Zato smo lani poskusili s pozivom vsem sodelujocim vinarjem, da naj kupijo po 5 izvodov in jih pokonijo komurkoli. Upali smo, da bi se vsaj 40 vinarjev odzvalo. S tem bi pokrili vsaj proizvodnje stroske, brez placila avtorju ali zasluzka zalozniku. A smo se usteli. Odzvala sta se 2.
    Tako letos po petih letih ni Vinskega vodica, ker se ga ne proda dovolj in ker slovenski vinski sceni ni v interesu imeti pregleda dogajanja na trgu. In to kljub organizacijam, zadrugam, ministrstvu in ostalim, ki naj bi skrbeli za promocijo slovenskih vin.
    In tako mi letos ostaja le, da na povprasevanja odgovorjam z: “Zal letos Vodic ne bo izsel.”
    Pa na zdavje vsem skupaj!

  • No ja, eden od krivcev je res gospod Yuri, urednik zgibanke, povsem slučajno tudi pisec njenega besedila in slučajni fotograf naslovnega motiva. Le kje bi se namreč pa lahko dobilo boljšo fotografijo? Nikjer, kajti potem bi zaslužil nekdo drug. Tu pa gre zgolj za denar, za čim več denarja. Čim več cvenka za čim manj vložka. In to je en razlog, da je izdelek tak kot je – neprimeren.

    A na drugi strani kljub vsemu stojijo (stojite) vinarji, ki se zdaj počutijo (počutite) nategnjeni, a nihče od vpletenih verjetno urednika, pisca in fotografa Yurija ni vprašal po njegovih kompetencah ali referencah. Pa ne samo Yurija, tudi koga drugega, kajti to skropucalo niti ni edini primer izdelka, ki v tej branži in tudi kje drugje ne bi smel nikoli nastati. A že to, da nekdo pohvali vina in da za promocijo v zameno zahteva dovolj malo, očitno zadostuje. Celotna branža v Sloveniji namreč ne zmore niti ene spodobne skupne promocijske tiskovine ali drugega medija. In še tistega, kar kljub temu solidnega parcialno nastane, ne znajo (ne znate) ali nočejo (nočete) izkoristiti. Raje jamrajo (jamrate) in raje se javno preko medijev senzacionalistično pljuvajo (pljuvate) med sabo in ne pokažejo (pokažete) skoraj nobene tolerance do tistih med njimi (med vami), ki pridelujejo drugačna vina (kot vi). Tu prednjačijo (prednjačite), niso pa (niste pa) edini, pridelovalci maceriranih belih vin, čeprav marsikatera vaša trditev ni dokazana, ni dokazljiva ali je celo dokazano napačna. Raje tako, kot da bi spoštovali eden drugega in si skupaj prizadevali za kakovostni napredek in promocijo, ne glede na medsebojno drugačnost. Tako se pač očitno lažje pride v medije in soj žarometov je marsikomu pomembnejši od dolgoročne škode, ki tako nastaja.

    Ker smo na tem blogu pred časom že lahko brali o nastajanju ene najboljših in najlepših (promocijskih) knjig o tematiki, ki se je dotikamo – o Vipavski, se bom navezal nanjo in nekoliko špekuliral. Situacije namreč ne poznam, a sem 100% prepričan, da se noben vinorodni okoliš ne pogovarja o monografiji, kot je ta, cela vinorodna Slovenija pa še manj (če pa bi se, je povsem možno, da bi se z enim od šalabajzarjev, ki bi to naredil na prvi pogled POCENI, dolgoročno pa, zaradi slabega učinka, PREDRAGO). Ravno tako sem prepričan, da si Vipavske ni kupil skoraj noben slovenski vinar, čeprav bi v njej lahko videl, kaj je kakovosten izdelek kot celota in kaj so kakovostni posamezni deli (fotografije, zasnova, podajanje podatkov, oblikovanje in podobno), in ki konec koncev eminentno zgleda na knjižni polici, če že res ni drugega razloga za njen nakup. (Opravičujem se izjemam – knjigo sem kljub zapisanemu opazil pri Miranu Sirku (Bjana), a on po razmišljanju tako ali tako izstopa tudi drugače). Knjiga namreč po moje (in moje mnenje ni osamljeno) preprosto presega tudi skoraj vse, kar je podobnega nastalo kjerkoli po svetu. Take knjige po mojem vedenju nima niti Toskana, niti Piemont, niti Burgundija. A to seveda ni res, kar naredijo tujci je vedno boljše od tega, kar zmoremo sami. V tem kontekstu tudi ime Yuri ne zveni ravno najbolj slovensko in tudi to je morda razlog, da so (ste) vinarji nasedli. Prav jim (vam) je! Poleg tega sem prepričan tudi, da Vipavci, kot vsi ostali, le čakajo (čakate) in niti ne pomislijo (pomislite), da bi vsak od njih (od vas) kupil 20, 30 ali 50 izvodov in z njo sam skrbel za promocijo okoliša, katerega del je (si). Zakaj pa bi, če pa morda sosed ne bo. Raje pride (prideš) tudi do zastonjkarske ali poceni promocije, kot je ta škodljiva ogabnost, ki jo zdaj tu komentiramo.

    Oproščam se, če zdaj zgleda, da z omenjanjem in pohvalo Vipavski lezem Močkotu v rit. A knjiga je odličen primer in še enkrat: JE FENOMENALNA!!!! Kljub temu, da nekateri to očitno res znajo delati, nam raste plevel v obliki zgibank, za katerega res ni treba dosti (vašega) denarja in naporov, koristi pa od njih tudi ni. Škoda pa je.

    Če povzamem v enem stavku: krivi so (ste) predvsem vinarji!!!

  • A so tile IYP res taki šalabajzerji, da plačnikom-naročnikom-vinarjem sploh niso poslali zadeve v predogled-potrditev?

  • V omari, kjer imam arhivirane svoje izdelke v obliki najrazličnejših tiskovin – od drobcenih poštnih znamk pa do mogočnih monografij – imam tudi nekaj fasciklov odličnih primerkov podobnih tiskovin, ki pa so jih naredili drugi odlični avtorji – fotografi, oblikovalci, ilustratorji… Precej zajeten pa je žal tudi fascikel na katerega sem z debelim črnim flomastrom zapisal:”Želim si, da nikoli ne bi videl tega izdelka!” In ta “izdelek” zagotovo spada vanj.

    Adijo pamet!

    Tomo Jesneičnik

  • Nič drugačni niso,kot nekateri ostali:gostinci,distributerji,vinoteke,priložnostni zaslužkarji,ki se delajo norca iz vinarjev.Tako so se tudi ti.Brijejo norca,da pa so sami največji bedaki,pa se bodo še zavedli.Vsaj upam.Kot da bi se vsrali na štrbunk,vinarji pa so priročen toaletni papir.Lotili so se dela, kot se ga loti bretčutno in brezbrižno obsojenec na večni zapor.Blamažno in sramotno.

  • Opravičujem se, še ekrat jaz, a ne morem in ne morem mimo tega. To je tako, kot če bi promovirali kulinariko s sliko pomora rib po izlitju nafte v potok.
    Ali je v tej državi res vsem vse dovoljeno in vsem vseeno za vse?
    (vprašanje je retorično, odgovor je znan in je žal pritrdilen).
    Lahko pa tudi počakamo, ali bo vsaj Festival odreagiral – ali se bo odrekel sodelovanju in z uničenjem tega skropucala preprečil nadaljnjo distribucijo.
    Stavimo glede tega?

  • GROOOOOOOOOOOOOOOOOZNOOOOOOOOOOOOO!
    Srenja pa bo spet tiho čakala, da se fiasko pozabi in bo še naprej vse po starem. Glavno da obrača denar.

Komentiraj