Prispe pred dnevi s slovenske vinske scene povabilo k pripravi predloga celostne grafične podobe izdelka. Razpis.
Se zahvalim. Iskreno. Ker so pomislili tudi na nas.
In sporočim, da na razpisu ne bomo sodelovali. Pojasnim razloge. Ter v ilustracijo izberem in pripišem dva naša primera. Prvi primer: Ena od velikih slovenskih kleti je s pomočjo razpisov nekaj let želela rešiti preoblikovanje etikete za eno od njihovih ključnih vin. Neuspešno. K enemu od zadnjih razpisov so povabili tudi nas, vendar smo se zahvalili za povabilo in na razpisu nismo sodelovali. Pozneje, predlani, so nas povabili k sodelovanju a takrat s konkretnim naročilom. Ko smo nalogo uspešno opravili, je bilo povsem jasno, da so bili njihovi prejšnji natečajni poskusi lahko le igra na srečo. Drugi primer: Lani je neka druga velika slovenska klet pripravila natečaj za prenovo etiket ene od linij svojih vin in za vključitev novega izdelka v to linijo. Tudi ta natečaj (na katerem spet nismo sodelovali) naročniku ni prinesel optimalnih rezultatov. Naročnik je sodelujočim poravnal obveznosti iz natečaja in nas potem neposredno angažiral za rešitev te naloge. Etiketa je zdaj tik pred tiskom in bo tudi po tiskarsko tehnični plati prestavljala novost na našem trgu. Morda najbolj pomembna skupna točka obeh primerov: nobena od obeh naših končnih rešitev ne bi bila sprejeta, če bi jo kdor koli ponudil v okviru natečaja. Razlog: obakrat je moral naročnik za dosego cilja najprej spremeniti razmišljanje in nekatere postavljene pogoje. To pa je bilo možno le z intenzivnim sodelovanjem med naročniki in izvajalci. Ostalih primerov pri odklonitvi sodelovanja nisem navajal. Čeprav je zanimiv in ilustrativen vsaj še eden od njih. Spet ena od večjih slovenskih vinskih kleti. Prenova etiket vseh buteljčnih linij. Na povabilo za sodelovanje na razpisu se za razliko od ostalih povabljenih nismo odzvali s predlogi rešitev, nismo prinesli osnutkov etiket, temveč smo prišli s kopico pomembnih vprašanj. In dobili ter izvedli posel. Bilo je povsem jasno, da so vsi ostali sodelujoči delali brez odgovorov na zelo pomembna vprašanja. Pravzaprav so streljali v prazno, ker so lahko s svojimi predlogi le poskušali ugajati naročniku. Ker si nekaterih ključnih vprašanj pred tem ni zastavil niti naročnik. Čeprav je v bil prepričan, da so bila navodila sodelujočim povsem ustrezna.
Dodam pa našemu odgovoru tokratnemu naročniku še citat – misel Matevža Medje – intervju za lansko julijsko številko revije MM: … Razpisi v gospodarstvu so kontraproduktivni. Gostilniško rečeno, je dizajn po meri narejena obleka, ne pa konfekcija. … Z razpisom lahko sicer dobiš bolj ali manj posrečene DOMISLICE, ne pa REŠITEV. Rešitve zahtevajo proces in sodelovanje z naročnikom … Po mojem osebnem mnenju so tovrstni razpisi neodgovorno razmetavanje časa in denarja. Svojega in tujega.
Potem se še enkrat zahvalim za povabilo k sodelovanju. Iskreno. Ker so pomislili tudi na nas.
Poučno!